9-11 Memorial en Times Square

26 juli 2018 - New York City, Verenigde Staten

Vandaag beginnen we de dag rustig. We zijn van plan om naar het 9-11 Memorial te gaan en Times Square by night te zien. Daarom weinig haast en we vertrekken pas in de middag naar de trein. Met de trein naar Hoboken, vandaar met de PATH-trein (een soort ondergrondse, maar het is niet de NY-subway) naar het WTC en we staan in hartje Manhattan. Het 9-11 Memorial is indrukwekkend. Thuis hebben we de jongens uitgelegd wat er is gebeurd en de beelden maken veel indruk. Waarschijnlijk meer dan het museum zou doen. Wel fijn om dit de jongens te laten zien en ze mee te geven wat er zoveel jaar geleden is gebeurd en hoe dat de wereld heeft veranderd.

Daarna proberen we wat van China Town te zien, maar eigenlijk is het veel te warm om door de stad te slenteren. We koelen ergens af met een drankje in een geaircode ruimte. Een aantal kindvriendelijke musea zijn helaas al gesloten, dus we besluiten alvast richting Times Square te lopen. Dan maar niet in het pikkedonker de lichtjes zien. Terwijl we op het plein staan te kijken begint er vlak voor onze neus een flashmob. Hartstikke leuk natuurlijk, maar deze flashmob ontwikkelt zich tot een huwelijksaanzoek! Vooral Bram was helemaal overdonderd en bleef maar zeggen: “Dit was mijn eerste aanzoek dat ik gezien heb! Ik wou dat ik het had gefilmd!”

Times Square is trouwens echt ontzettend leuk om te zien. Boven verwachting kunnen we eigenlijk allemaal geen afscheid nemen, maar we zien de jongens met de minuut vermoeider worden en we moeten nog een heel eind mee met de trein en metro. We besluiten te gaan. Op elke hoek van de straat staan verschillende artiesten en kunstenaars en Otto kijkt gebiologeerd naar de kunstenaar die met spuitverf en messen de skyline van NY maakt. We kopen dit bijzondere plaatje… Een geweldig aandenken…

Uiteindelijk komen we met de trein pas om 22.00 uur weer thuis aan. Het was een bijzondere dag, maar erg vermoeiend!

1. Oma Margo:
    28 juli 2018
    Wat geweldig allemaal. Mooi, indrukwekkend en een stuk wereld geschiedenis.