Reisdag van Lewisburg, WV naar Pittsburg, PA

9 augustus 2018 - Pittsburgh, Pennsylvania, Verenigde Staten

Vandaag reizen we verder naar het noorden, richting Pittsburgh. Het doel is Niagara Falls, maar we hebben besloten om dat niet in 1 dag te rijden, maar te verdelen over 2 dagen. Op die manier kunnen we onderweg nog wat dingen zien. We stoppen als eerste bij de New River Gorge Bridge. Deze brug is in 1977 gemaakt om twee bergen met elkaar te verbinden. Om dit dal door te komen moest men vroeger 45 minuten rijden, nu nog maar 1 minuut. De brug zelf is levensgroot, zeker als je helemaal beneden in het dal staat. Er passen 2 Vrijheidsbeelden én het Washington Memorial onder die brug.

Daarna rijden we door naar Pittsburgh, Pennsylvania, waar we met de beroemde Duquesne Incline de berg op gaan. Was leuk gedaan te hebben, en je hebt een mooi uitzicht over de stad, maar ik zou het zeker niet aanraden om daarvoor naar Pittsburgh te gaan. Gelukkig hebben we een motel geboekt op de weg naar Niagara Falls, waar we morgen naartoe gaan.