Reisdag Arlington - Lewisburg

7 augustus 2018 - Lewisburg, Verenigde Staten

Reisdag van Arlington, Virginia naar Lewisburg, West Virginia, waar een huisje in een bosrijke omgeving op ons wacht.

Na het opruimen van het appartement en het inruimen van de auto, rijden we naar het Arlington National Cemetary. De militaire begraafplaats, waar ook de Kennedy’s zijn begraven is natuurlijk wereldberoemd en nu we er maar 10 minuten rijden vandaan zitten, vind ik het eigenlijk wel zonde als we er niet even langs gaan. Het graf van de Kennedy’s is 10 minuten heen en 10 minuten terug lopen. Doen we even, toch? Maar met 93 graden (Fahrenheit, bijna 34 graden Celsius) buiten valt dat toch even tegen. We zweten ons een ongeluk, maar dat is nog niets vergelijken bij de wachter die bij het graf van de onbekende soldaat moet wachtlopen.

Halverwege de reis naar Lewisburg stoppen we nog bij een grot en doen een rondleiding. Hoewel Otto het (in het begin) niet mee eens is, is heet een welkome afwisseling van het warme weer en is het fijn om even rond te lopen in de koelte (54 graden, oftewel 12 graden).

Bij aankomst in het nieuwe huisje denken we alweer: het is jammer dat we hier maar 2 dagen blijven. Het is hier héél afgelegen, een ruim huis, maar een veranda waar je gewoon kunt zitten (omdat je er van de hitte niet weg brandt!).

1. Oma Margo:
    11 augustus 2018
    Erg indrukwekkend, lijkt op sommige plaatsen wel op Margraten en andere oorlogsbegraafplaatsen. Het graf van J.F. Kennedy. En dan weer verder naar jullie andere huis, wat heerlijk even zo afgelegen van alle drukte.
  2. Renate:
    12 augustus 2018