Fietsen in Central Park

27 juli 2018 - Central Park, New York, Verenigde Staten

Vandaag hebben we alle spullen ingepakt. Gelukkig past alles makkelijk in die grote Amerikaanse bak van ons. Vanmiddag vertrekken we namelijk naar Havertown, naar Nicole en haar familie. Maar voor het zover is, gaan we nog een middagje fietsen in Central Park. Met het openbaar vervoer weer naar Downtown Manhattan gegaan en de gehuurde fietsen opgehaald (onderweg komen we nog langs de Trump Tower…). Het is vandaag weer snikheet overal, dus binnen no time zijn alle shirtjes weer nat en zijn we blij als we ergens binnen kunnen zijn, vanwege de koele airco. Extra water bij je hebben is ook echt geen luxe!

Na het ophalen van de fietsen begonnen we aan ons tochtje door Central Park. Het park heeft een grote fietsroute, alles ONE WAY, zodat je zonder te verdwalen het hele park door komt. Overal staan hot dog karretjes waar je ook drinken en ijsjes kunt kopen. Dat wilden de jongens natuurlijk wel. Een hot dog van zo’n karretje stond al vanaf dag 1 op Bram zijn to-do lijstje… Terwijl we ons broodje eten,  horen we harde muziek. Klinkt leuk, dus we lopen erop af. Het blijken artiesten te zijn die een combinatie maken van acrobatiek, humor en het afzetten van mensen, hahaha. De vrijwilligers mogen aan het eind van de show namelijk pas weg nadat ze ieder 20 dollar hebben betaald. Hoewel dit allemaal met een grapje en hilariteit gepaard gaat, ziet zelfs Bram dat dit een beetje vreemd is: “Kijk nou, al die mensen zijn net levende pinautomaten! Ze betalen bijna allemaal 20 dollar!”

We fietsen verder en stappen regelmatig af bij leuke plekjes, vooral om het vochtgehalte weer bij te vullen. Langzaam komen er donkere wolken over Manhattan glijden en horen we in de verte onweer. Rond half 4, als we onze fietsen terugbrengen, beginnen de eerste regendruppels te vallen. Terwijl we met het openbaar vervoer terugrijden naar de auto, krijgen we meerdere NL-alert berichtjes binnen (dat werkt hier dus blijkbaar dus ook!) da er een overstroming wordt verwacht in de NY-regio vanwege zware regenval. Met natte sokken en schoenen arriveren we bij de auto en vertrekken we richting Pennsylvania. Een stukje van ongeveer 2 uur, waar we inmiddels al ruim een uur van in de file staan.
Op het moment van schrijven rijden we door een megagrote plas, de reden van de lange file waar we in stonden. Hopelijk zijn we voor 21.00 uur op plaats van bestemming.

1. Oma Margo:
    28 juli 2018
    Wens jullie een goed reis naar Nicole en Jeff.
    Groetjes aan hen, de kinderen en aan Fons en Penny.
    Fijne dagen met elkaar.
  2. FV:
    29 juli 2018
    Leuke en goede beschrijving. Erg herkenbaar.
    Jullie reis is tot hier een enorm succes. Geweldlg.
    Opa
  3. Ellen:
    29 juli 2018
    Wat leuk zeg Suzanne, ik blijf jullie volgen! Goede reis en veel plezier saampjes 😄
  4. Renate:
    29 juli 2018
    Heel leuk zo’n fietstocht langs allemaal mooie plekjes!