Washington D.C. - van Lincoln Memorial naar Capitol Hill

3 augustus 2018 - Washington D.C., Verenigde Staten

Vandaag hebben we alle witte gebouwen in D.C. bezocht. Na het ontbijt gaan we met een Uber de stad in (is hier echt een héél gewoon en goed betaalbaar vervoersmiddel) en laten ons afzetten bij het Lincoln Memorial. De bedoeling is om de hele National Mall af te lopen richting Capitol Hill, waar het Capitol staat. Van het Lincoln Memorial lopen we naar het 2de Wereld oorlog Memorial, het Witte Huis, en via de National Mall weer naar het Capitol. Tussendoor nog even bij het National Museum of American History naar binnengelopen. Alle musea zijn hier van het Smithsonian. Een organisatie die deze musea voor alle publiek toegankelijk wil houden, waardoor zij geen entreegelden vragen. Daarnaast zij alle musea – zoals eigenlijk álles in Amerika – in het formaat XXL. Klein kennen ze hier niet. En voor musea is dat best handig, want daardoor voelt het niet druk en zijn de ruimten en displays ruim opgezet, waardoor je nooit echt lang  moet wachten om iets te zien. Tja, dát soort dingen kunnen die Amerikanen best goed.

Als we bij Capitol Hill aankomen, hebben we ruim 5 kilometer gelopen in de warmte en zijn we het een beetje zat. We nemen weer een Uber terug naar het appartement, waar de jongens nog even gaan genieten van het zwembad, wat bij het appartementencomplex hoort.

1. Oma Margo:
    10 augustus 2018
    Mooie foto`s , veel historie.
  2. Renate:
    12 augustus 2018