Smithsonian Air and Space museum & Dierentuin

5 augustus 2018 - Washington D.C., Verenigde Staten

Vandaag trekken we Washington D.C. weer in. De mannen willen graag het Smithsonian Air and Space museum zien. Daar zien we allerlei soorten vliegtuigen, ruimtevaartuigen die in eerdere ruimtemissies zijn gebruikt én een echte maansteen. Er is een kindergedeelte waar de kids allerlei proefjes kunnen doen en dingen m.b.t. vliegen en de ruimte kunnen uitproberen. Dat is wel echt érg leuk opgezet. Je kan in een cockpit van een Boeing 747 kijken en je kunt zelfs in een vliegsimulator vliegen. Dat blijkt moeilijker dan je denkt… De jongens krijgen ieder een dogtag met hun naam, speciaal gemaakt.

Daarna vertrekken we naar de Smithsonian Zoo. Het blijkt dat deze dierentuin 3 grote panda’s heeft, en aangezien we ze in Nederland nog niet gezien hebben, gaan we ze hier maar bekijken. Het is inmiddels echt vreselijk warm geworden (ongeveer 33 graden), dus erg warm om lange tijd rond te lopen. En in de dierentuin zijn weinig dingen binnen te doen, dus echt verkoeling opzoeken lukt hier niet echt. Dus hebben ze overal spraydouches en waterspeelplekken, waar je verkoeling kunt opzoeken. Dat maakt het iets aangenamer. En de dieren krijgen fruitijsjes, zó warm is het. Relatief snel gaan we weer terug naar huis, want we zijn allemaal moe van de enorme warmte.

Bij thuiskomst willen Bram en Otto nog even zwemmen maar na 5 minuten en letterlijk 3 slagen te hebben gezwommen, begint het onweer en moeten ze het zwembad weer uit. Grote teleurstelling, want zwemmen is zóóóó leuk!

1. Oma Margo:
    10 augustus 2018
    Erg leuk dat jullie ook Toni - Jonathan en hun gezin hebben kunnen ontmoeten. En ook daar was de poffertjespan en toebehoren welkom.