Een dagje Amerikaanse geschiedenis

30 juli 2018 - Philadelphia, Pennsylvania, Verenigde Staten

Vandaag zijn we naar Philadelphia gereden met het hele gezelschap. We wilden graag nog meer zien van de Amerikaanse geschiedenis. Dus zijn we de Liberty Bell gaan zien. Deze bel kregen de vertegenwoordigers van de 13 Amerikaanse staten van hun bondgenoot Frankrijk toen de Amerikanen hun onafhankelijkheidsverklaring getekend hadden. Dit betekende een oorlogsverklaring aan de Britse “bezetter” die de Amerikaanse staten destijds bezet hadden. In de middag hadden we kaartjes om de Liberty Hall te zien. Dus zijn we nog naar het Constitution museum geweest, waar heel veel getoond wordt over de geschiedenis van Amerika.

Lunch bij een food truck, eten op straat, was ook erg gezellig. We hebben een Philly famous Cheese steak gegeten. En daarna door naar de Liberty Hall. De plaats waar de Declaration of Independence is getekend en waar de grondwet van de 13 staten is opgemaakt. Was leuk om te zien, maar eerlijk gezegd ook wel een beetje simpel. Dus dan is het wel weer fijn dat al dit soort dingen in Amerika gratis zijn, zodat je niet het gevoel je blauw te hebben betaald voor iets wat je eigenlijk niet de moeite waard vindt.

Inmiddels waren de jongens het helemaal zat en Otto helemaal dreinerig. Dus zijn we naar het park aan de rivier de Schuylkull gegaan om even lekker te relaxen voor we naar het restaurant zouden gaan. We hebben lekker een drankje gedronken en een spelletje gespeeld en je kon zelfs in de hangmatten liggen die overal waren opgesteld. Nadat iedereen weer een beetje opgeladen was, zijn we terug naar de stad gelopen waar we gingen eten bij een traditioneel restaurant met de bediening in klederdracht vanuit de tijd van George Washington en Franklin. Daardoor allerlei lekkere, traditionele gerecht kunnen proberen en het was erg gezellig met z’n allen.

1. Oma Margo:
    3 augustus 2018
    Bram en Otto schudden zo de werkstukken uit hun mouw. Wat een indrukken en ervaringen doen jullie op .